Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Σχολικό έτος 2022-2023

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΟΝΟΜΑΣΙΑ 5ο  Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής  Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας
                        ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου:  ΤΕΡΜΑ ΖΕΦΥΡΩΝ – ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – 15341
  Τηλέφωνο: 210-6390586/210-6399474   
  e-mail: mail@5nip-ag-parask.att.sch.grΗλεκτρονική Διεύθυνση Ιστοσελίδας 5nip-ag-parask.att.sch.gr Ιστολόγιου blogs.sch.gr/5nipagpar/

Εισαγωγικά

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείταιανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου και σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στηναλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου είναι:

  • η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία,
  • η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών,
  • η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται σύμφωνα με το ΦΕΚ 491/09-02-2021, βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές και είναι κοινά συμφωνημένος μεταξύ όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων και αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.

Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας εγκρίθηκε από την οικεία  Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και από στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ισχύει για ένα σχολικό έτος και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα τού Νηπιαγωγείου. Μπορεί δε να επικαιροποιηθεί, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Περιεχόμενα του Εσωτερικού Κανονισμού

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
  2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος
  3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
  4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
  5. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
  6. Ποιότητα του σχολικού χώρου
  1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,  οι γιορτές, οι αργίες  καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις (ΠΔ79/2017)  και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ρυθμίζονται θέματα λειτουργίας Νηπιαγωγείων με σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο.

Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και αποχωρούν αμέσως μετά τη λήξη τους, ως εξής:

  1. Για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα:
  2. Προσέλευση: 8:15- 8:30
  3. Αποχώρηση: 13:00
  4. Για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το ολοήμερο προαιρετικό  πρόγραμμα:
  5. Προσέλευση: 8:15- 8:30 ή (προαιρετικά) πρόωρη υποδοχή: 7:45-8:00
  6. Αποχώρηση: 16:00

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης λόγω έκτακτης ανάγκης, η είσοδος μπορεί να γίνει ύστερα από σχετική ενημέρωση και με το απαραίτητο δικαιολογητικό.

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε έκτακτες περιπτώσεις.

Τους μαθητές/μαθήτριες μπορούν να παραλάβουν από το Νηπιαγωγείο τα ενήλικα πρόσωπα που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες γραπτώς και ονομαστικά  (υπεύθυνη δήλωση & επίδειξη ταυτότητας).

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

  • Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

Οι μαθητές/τριες συμπεριφέρονται με ευπρέπεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, προς τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου. Αποφεύγεται κάθε συμπεριφορά, χειρονομία ή λόγος που δεν θα σεβόταν τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ή τις οικογένειες.

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια δεν μπορούν να γίνονται αποδεκτές. Τα ζητήματα συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας της εκπαιδευτικού της τάξης με την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Το σχολείο φροντίζει για τη σύναψη συμβολαίου τάξης-σχολείου μέσα από συλλογικές, δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου και συναπόφασης, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας τους κανόνες της τάξης και του σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

  • Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Δεν γίνονται αποδεκτές συμπεριφορές, χειρονομίες ή εκφράσεις από μέλη της σχολικής κοινότητας που δεν θα σεβόταν τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ή τις οικογένειες, καθώς και κάθε πράξη εκδίκησης.

Οι γονείς οφείλουν να γνωρίζουν ότι δεν γίνεται αποδεκτή  κάθε συμπεριφορά, χειρονομία ή λόγος που θα εκδήλωνε αδιαφορία ή περιφρόνηση απέναντι σ’ ένα παιδί και στην οικογένειά του ή θα πλήγωνε  την ευαισθησία του ή/και απέναντι σε εκπαιδευτικούς και σε άλλους γονείς.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης ή η Προϊσταμένη, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.

Οι μαθητές/μαθήτριες αποφεύγουν κάθε λογής εκφοβιστικές πράξεις, φράσεις ή συμπεριφορά, που προσβάλλουν, πληγώνουν και περιθωριοποιούν συμμαθητή τους ή παρακινούν άλλους για την απομόνωσή του, τόσο εντός τού σχολικού χώρου όσο και εκτός αυτού. Οι μαθητές/μαθήτριες δεσμεύονται να:

  • Συμβουλεύονται έναν εκπαιδευτικό σε περίπτωση διαμάχης και να αποδέχονται την απόφαση που θα ληφθεί και τις συνέπειες των πράξεων τους.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/ δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους. Οι σχολικές εκδηλώσεις / δραστηριότητες, καθώς και οι σχολικές γιορτές αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του έργου του Σχολείου, γι’ αυτό και η συμμετοχή των μαθητών/τριών κρίνεται απαραίτητη.

Κατά τις εκπαιδευτικές μετακινήσεις (διδακτικές επισκέψεις, ημερήσιες εκδρομές κ.ά.) οι μαθητές/μαθήτριες τηρούν τις εντολές των συνοδών εκπαιδευτικών και συμπεριφέρονται με ευπρέπεια.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στις δράσεις που πραγματοποιούνται εκτός σχολείου και για τη μετακίνηση των μαθητών με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία, τα οποία τηρούν τους προβλεπόμενους όρους ασφαλείας, απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη (δήλωση) των γονέων/κηδεμόνων.

Για όσο επιβάλλει η εξέλιξη της πανδημίας, και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, δεν επιτρέπονται και δεν πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές εκδρομές.

Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια της Προϊσταμένης.

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για αυτές. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί:

  • οργανώνουν μια ομαδική ενημερωτική συνάντηση γονέων ή συναντούν όλες τις οικογένειες ατομικά στην αρχή της χρονιάς
  • γνωστοποιούν στους γονείς 1-2 φορές τον χρόνο τις αξιολογήσεις τους για την πρόοδο των παιδιών.
  • δέχονται τις οικογένειες κάθε φορά που αυτές το ζητούν
  • προσκαλούν σε συνάντηση τις οικογένειες κάθε φορά που χρειάζεται.

Οι γονείς/κηδεμόνες:

  • Συμμετέχουν στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται μέσα στη χρονιά.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες και ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν τη φοίτηση, την επίδοση ή τη συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
  • Για οποιοδήποτε αίτημά τους απευθύνονται στην εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

Οι εκπαιδευτικοί καταγράφουν τις καθημερινές απουσίες και η Προϊσταμένη τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ.

Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους, οι οποίοι:

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν το σχολείο σε περίπτωση απουσίας του.
  • Φροντίζουν να είναι το παιδί τους καθαρό και περιποιημένο κάθε μέρα και ελέγχουν τακτικά τα μαλλιά του παιδιού για ψείρες.
  • Καθημερινά, και πριν την προσέλευσή του στο σχολείο, οι γονείς/κηδεμόνες  βεβαιώνονται για  την καλή υγεία του παιδιού τους. Παιδιά με ενδείξεις ασθένειας δεν προσέρχονται στο σχολείο.
  • Σε περίπτωση ασθένειας ενός παιδιού, η απουσία του πρέπει να δηλώνεται άμεσα στη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου από τους γονείς του. Κατά την επάνοδό του στο Νηπιαγωγείο, το παιδί θα πρέπει να έχει μαζί του βεβαίωση του γονέα (απουσία 1 ή 2 ημερών) ή  ιατρική βεβαίωση στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η ασθένεια τού παιδιού και να τονίζεται σαφώς η δυνατότητά του να παρακολουθήσει το πρόγραμμα τού Νηπιαγωγείου, χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης τής νόσου (απουσία μεγαλύτερη των 3 ημερών).
  • Εάν οι γονείς αντιληφθούν ότι το παιδί τους παρουσιάζει οποιοδήποτε σύμπτωμα σχετικό με την COVID-19, ή ήρθε σε επαφή με κρούσμα, θα πρέπει να το κρατήσουν στο σπίτι και, παράλληλα, να ενημερώσουν άμεσα το Νηπιαγωγείο.

Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χορηγούν φάρμακα στους μαθητές/τριες του σχολείου. Αυτό δεν αποκλείει την  υποχρέωσή τους όμως να παρέχουν τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες όταν παραστεί ανάγκη. Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών οφείλουν να αιτούνται την άδεια, προκειμένου να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου οι ίδιοι ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν, ώστε να τη χορηγήσουν.

  • Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου.

Ο σεβασμός του σχολικού χώρου είναι κοινός στόχος όλων. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό, αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.  

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Στον σχολικό χώρο παραμένουν και εργάζονται εκπαιδευτικοί και μαθητές πολλές ώρες καθημερινά. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, βοηθητικών χώρων, αύλειου χώρου και γενικότερα η σχολική περιουσία, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

Αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.

Σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών, πανδημίας ή ακραίων καιρικών φαινομένων όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες, μαθητές οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της σχολικής κοινότητας.

Aγία Παρασκευή, 15-9-2022

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου  

ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ

Καλωσήρθατε στο Σχολείο μας

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.
Στο αρχικό Μενού κάτω από το Σχολείο μας μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο Σχολείο μας, κανονισμούς λειτουργίας, το σχέδιο δράσης και την εξωτερική αξιολόγηση του Σχολείου μας.